Mistmaniac



 

Smeknamn: Mani
Född: 2010-08-06
Kön: Hingst
Ras: Appaloosa
Mankhöjd: 148cm (D-ponny)
Färg: Brun Tigrerad

E: Skywalker

U: Lovebelle

Mani är en unghäst på 4 år. Han föddes upp på en gård utanför Silvergladebyn. Uppfödarna hade avlat fram han till Westerntävlingar. Mani har nämligen mycket lovande föräldrar och man hoppades att han också skulle bli mycket framgångsrik i Western. Men när han var 4 år och skulle börja tränas insåg man att han inte alls ville tävla western. Han var mycket seg och verkade inte alls ha entusiasm för att springa runt tunnor. Man gjorde allt man kunde för att få han mer intresserad, men han ville inte alls. Så uppfödaren gav upp och la upp en annons på han. Mani såldes för en billig slant eftersom han inte hade lyckats placera sig bra i någon tävling och inte passade på deras gård. 

Jag hade många gånger bläddrat förbi hans annons innan jag äntligen klickade mig in och började läsa om han. Jag fasnade direkt för hans lugna och speciella personlighet. Jag fick en uppfattning om att han var som "ferdinand the bull" och inte riktigt visste vad han ville. Så jag tog mig till modet att fara och hämta han och försöka hjälpa han att hitta någonting han gillar.

När jag var ute och red i skogen så insåg jag hur mycket han gillar att vara ute i naturen så jag började träna han i terräng och färttävlan. Jag såg hur mycket han tyckte om det och hur gärna han ville flyga över hinderna i skogen. Så det är väll mer hans grej än western. Mani är inte riktigt mycket av en tävlinghäst, utan han vill köra sitt egna race och det är det jag älskar mest med han, hans speciella personlighet!






  Namn:
      Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)
  
  Hemsida/blogg:
  
  Din text här:
  
  




April Starwood
Vad kul att du hittade hit!
Mitt namn är April och kallas App.
Jag har drivit denna blogg till och från sedan Januari 2012. Jag bloggar om mina tankar, vänner, shopping och mycket mer!






Star Stable Online
Star Stable är ett online spel där du får chansen att skapa din egna häst och karaktär. Du och din häst kommer kunna göra dagliga uppdrag, chatta med vänner och tävla i roliga race! Det finns så mycket på Jorvik att upptäcka.
Du kan bli medlem gratis redan idag!





       






































Hemsidan visas bäst i Google Chrome ~ Design © April Starwood