Wilddancer

 
Namn: Wilddancer
Smeknamn: Wille
Kön: Hingst
Född: 2006-05-12
Reg: 1240-H-1
Tävlar: LA/MSV
Kategori: Maxad C-ponny
 

 
Allting började med att vi köpte han som 4-åring. Han var min första häst och jag var helt såld på han! Han är inporterad från Irland som 3-åring.
 
Från början var han väldigt dryg och jobbig, han bockade, stegrade, trotsade nästan allt jag ville han skulle göra. Jag flög av flera 100 ggr och fick ofta käka sand, mums. En gång flög jag av så hårt att jag bröt armen och fick inte rida på 2 månader.
 
Jag kämpade på för jag visste att han hade kapacitet, för nästan allt!
 
Iallafall så startade jag min första tävling på han som 6-åring. Vi hoppade hinderna utan problem , nej men vi red felfritt men efter sista hindert bockade han av mig och jag fick käka sand för 137-gången. Men efter det började vi tävla mer & mer, och träna stenhårt! Om vi blev tightare och tightare. Idag hoppar vi banor utan problem, eller ja... okej han slänger av mig då och då, men jag har mer kontroll. Man får aldrig glömma när man rider på han att ena sekunden snäll som en ängel, andra sekunden "världens dummaste" ponny. 
 
Men det är något speciellt med denna ponny, och han lever upp sitt namn som "Wilddancer". I nu-tid är Wille 7 år och full med energi varjedag! 
 
Som slut här kan jag säga att Wille är den perfekta ponnyn för mig, och jag skulle inte kunna tänka mig en värld som hästägare utan han!
 
 
I mars 2013 reste jag till Gynester där Wille föddes. Jag träffade hans uppfödare och fick veta mer info om hans stam. Jag fick även med en stamtavla, även om den inte går så långt in i släkten men detta är det ända man vet!
 
 






  Namn:
      Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)
  
  Hemsida/blogg:
  
  Din text här:
  
  




April Starwood
Vad kul att du hittade hit!
Mitt namn är April och kallas App.
Jag har drivit denna blogg till och från sedan Januari 2012. Jag bloggar om mina tankar, vänner, shopping och mycket mer!






Star Stable Online
Star Stable är ett online spel där du får chansen att skapa din egna häst och karaktär. Du och din häst kommer kunna göra dagliga uppdrag, chatta med vänner och tävla i roliga race! Det finns så mycket på Jorvik att upptäcka.
Du kan bli medlem gratis redan idag!





       






































Hemsidan visas bäst i Google Chrome ~ Design © April Starwood