Starstable PC-spelen

Jag tänkte berätta lite om Starstable PC-spelen. 
 
Jag var med i en klubb som hette Pollux (nu heter den typ Penny Girl) och då fick man dessa spel, Höstryttaren, Vinterryttaren, Vårryttaren och Sommarryttaren. Varje spel hade en gren som man red mest typ.
 
 
Höstryttaren har terräng/fälttävlan mer åt det hållet (om man klarar hela spelet och uppdrag så kommer man till en tävling där det är olika grenar), kommer dock inte ihåg hur tävlingen var då det var flera år sedan jag spelade Höstryttaren. Men grafiken är väldigt dåligt om man jämför med SSO. Men det är klart eftersom detta spelet fick man typ 2007/2008 och utvecklingen går ju framåt för varje dag. 
 
Det är fina hästar och VÄLDIGT stort utrymme. På Höstryttaren är det mest utrymme där man kan rida på av alla spel. De enda byarna som finns på spelet och SSO är Valedale och Firgrove. Fast båda dom ligger på samma plats i både SSO och detta spelet. Bara att de ser mycket fulare ut i detta spelet, haha. Men Valedale ligger vid en flod och Firgrove i bergen. 
 
Sedan finns det också byn Hillcrest (tror det hette så) och Jorvikstallet om jag inte glömt någon by nu. Men det är somsagt jättestort utrymme och ganska jobbigt att rida fram och tillbaks eftersom de inte finns några transporter för de lataste som det finns i SSO, haha. Men det finns en shop i varje by och hästarna har lika gångarter som i SSO. Även liknande kläder finns. 
 
Jag tycker detta spelet är jobbigt att klara ut, men det är rätt kul ändå och har fina platser. 
 
Även Linda är med i detta spelet strax utanför Jorvikstallet som Herman har. 
 
Tagen från Google. Ni ser ju att Höstryttarens område är väldigt mycket större än de andra årstiderna/spelen. 
 
 
Vinterryttaren har en "inriktning" på mest hoppning ni som gillar det. Det snöar hela tiden på detta spelet och det finns 2 eller 3 ridhus också som man kan rida i. Ridhusen är väldigt likt det i SSO. Jag gillar faktiskt detta spelet då jag älskar hoppning. Det enda som jag kan säga är dåligt är att utrymmet är väldigt litet om man jämför med Höstryttaren. 
 
Det finns andra hästar på Vinterryttaren än på Höstryttaren. Och man får rida till Pine Hill där Mr. Sands vilket är väldigt kul! Detta spelet är väldigt lätt att klara ut tycker jag. Tar inte lika lång tid att klara ut som på Höstryttaren. 
 
De som är med i detta spelet som finns i SSO är (kommer inte ihåg alla): Alex, Mr Sands och Dark Core gubbar, av de jag kommer ihåg. 
 
 
 
 
 
Vårryttarens inriktning är dressyr. Här får man rida dressyr i olika paddockar. Det fungerar på ungefär lika sätt som man gjorde i Solens Cirkel-uppdragen fast andra banor såklart. Hela spelet avslutas med en dressyrtävling. Även detta är lätt att klara ut. 
 
Byarna är Rockville, Beauvista och Bayridge. Väldigt fina byar som är utspridda. 
 
Det är också kul detta och har roliga uppdrag där man får b.l.a rida till en Dark Core plattform. (tror det var Dark Cores)
 
 
Sommarryttaren har en inriktning på western. Det är olika lopp i Barrel Race och andra westerngrenar. Hästarna är väldigt fina och det finns allt från skäckar till kolsvarta hästar. Personligen till jag detta spelet är det roligaste faktiskt, man kan köpa westernkläder och ja allt. 
 
Byarna är westerninspirerade. 
 
 I alla de spelen är det ALLTID en tävling på slutet som man får delta i och vinna om man kan. Man samlar medaljer på alla spel också. 
 
ALLA bilder är tagna från Google och är inte mina!
 
Jag ska se om jag finner några gamla bilder från mig också. 
 
 

lizbeth starfield

kan man få köpa dom snälla har letat efter dom i nästan ett år nu vill ha dom

2013-02-26 @ 14:17:08
URL: http://startsble.com/se
Lina wolfnight

Hej ! Kan man få köpa dem eller har du ett ställe där man kan köpa spelen? Jag har bara dem två första höstryttaren och vinterryttaren. :)

2013-07-30 @ 12:38:21





  Namn:
      Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)
  
  Hemsida/blogg:
  
  Din text här:
  
  




April Starwood
Vad kul att du hittade hit!
Mitt namn är April och kallas App.
Jag har drivit denna blogg till och från sedan Januari 2012. Jag bloggar om mina tankar, vänner, shopping och mycket mer!






Star Stable Online
Star Stable är ett online spel där du får chansen att skapa din egna häst och karaktär. Du och din häst kommer kunna göra dagliga uppdrag, chatta med vänner och tävla i roliga race! Det finns så mycket på Jorvik att upptäcka.
Du kan bli medlem gratis redan idag!





       






































Hemsidan visas bäst i Google Chrome ~ Design © April Starwood